Design

Mi ez az egész unikornis-láz? Megmondjuk miért van!

  • Szerző:nuus
  • 2017.07.08 | 06:45

Az unikornisok lassan minden elborítanak.

Az Unikornis vagy magyarul Egyszarvú az ártatlanság szimbóluma, lehet ló, de egyébként például kecske is, a lényeg, hogy egyetlen csavart szarv nőjön a homlokán. Több ezer éve jelen vannak az irodalomban, vagy a képeken, de miért pont most lettek olyan nagyon divatosak az ártatlan, cukorkaszínű, kissé gejl, de kedves legendás állatok?

Mert divatban vannak, a Starbuck Unikornis frappucinója mindent vitt, bár a baristák ujjai összeragadtak a rengeteg cukortól, amikor készítették. Van unikornis hajfestés, és az egyszarvú szakáll az új hipszterbajusz. De létezik unikornisos pizza, és egészséges unikornis kajatrend is. Ja, az unikornis sminkről, vagy tésztáról se feledkezzünk meg.

Miért ennyire menő az unikornis?

Az unikornis divat népszerűsége pedig igenis szilárd előzményeken nyugszik. Hogy ne szorulj rá a pontos megfogalmazásra, leírjuk mit kell mondanod különböző társaságokban, ha szóba kerül. Mert előbb-utóbb szóba kerül majd, és mégse mondhatod, hogy fogalmad sincsen. Még azt is lemondjuk, miért néznek úgy ki a divatos unikornisok, mintha a csillámpónik homlokára nőtt volna egy csavarós fagyi, és miért ömlik a fenekükből szivárvány.

Iparművészek és dizájnfasiszták között az unikornis kérdésről

A Millennial korosztályra már erősen hatott az ázsiai popkultúra esztétikája. Előre tudni lehetett, hogy egyre inkább erősödik a világban Ázsia kulturális hatása ebben az évszázadban, de igazi jeleit csak most látjuk. A cukorkaszínek, a japán anime arculata, a mozgó képi elemek (na jó, kevésbé sznob társaságban itt azért mondhatsz gifet) megtörték az euro-atlanti minimalizmus egyeduralmát a dizájn területén, és valami sokkal színesebbet hoztak be. Ez a generáció már a Nyan Cat (jobb esetben a csillámfaszláma) világában nőtt fel, nekik természetes a túlzott színekkel ábrázolt világ és a japán kawaii, vagyis a szupercuki figurák esztétikája.

 

Közgazdászok és szociológusok között, hogy ne nézz bután, ha unikornis sminket látsz

Az új generációk már nem szüleik nagyjából biztonságos világába csöppentek bele. A 2008-as nagy hitelválság elsöpörte a biztos állások reményét, még az Egyesült Államokban sem garantált a jó diploma – jó állás eddigi elve, sőt még a diákhitel visszafizetése sem biztos. Az egyre kifinomultabb robotok több százmillió munkahelyet fenyegetnek, és a kormányoknak láthatóan tervük sincs ezekre a problémákra. Ebben a helyzetben fordult ez a nemzedék egy tisztább, átláthatóbb képzeletbeli világ felé, ennek a generációnak lett a címerállata a tökéletességet, hallhatatlanságot, és főként az ártatlanságot szimbolizáló unikornis. A világból kivonulás tendenciája mindig jellemző válságok idején, de ez még sosem volt ennyire cuki és cukorkaszínű, mint ma.

Fashionisták között az unikornisról

A kétezres évtized végétől visszajött a nyolcvanas évek trendje, amire egy szóval az excess, vagyis a túlzás volt jellemző. Túlzott válltömések, csipkék, színek, frizurák, ebbe csömörlött bele a kilencvenes évek szakadt tornacipős és koszos farmeres grunge fiatalsága is. Ebbe a nyolcvanas évekből újra feltámadó trendbe illeszkednek bele az ázsiai hatású unikornis színek is, harsány, lényegretörő és túlzó módon.

Konteóhívők között az egyszarvú divatról

Egyértelműen a chemtrail és a gyíkemberek agyi hullámokat befolyásoló hatása látszik a gyermekded és eltorzult egyszarvú divatban. Az évezredeken átívelő összemberiség jóra való törekvését zavarja meg az agyunkban a titkos háttérhatalom, és ez torzul ennek a legendásan ártatlan mitikus lénynek az imádatában, a valós értékek helyett. Szivárványszínek – égbolt – chemtrail – agyhullámok – unikornis, akinek van szeme az látja, hogy mi történik itt!


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló